Jak wybrać dietę do Ciebie?

Każdy z nas pragnie wyglądać atrakcyjnie. Atrakcyjny wygląd jest często uzależniony od tego, jak wygląda nasza sylwetka. Zwykle ludzie szczupli czują się dobrze we własnym ciele, a dzięki temu odzyskują pewność siebie, odwagę no i są piękni. Dlatego o swoją sylwetkę koniecznie musimy zadbać, czyli „wziąć sprawy w swoje ręce”. Często same ćwiczenia nie wystarczą, a musimy przejść na dietę. Jaką dietę wybrać? Poznajmy kilka rodzajów diet.

Na skróty...

Dieta doktora Atkinsa

jak wybrać dietę dopasowaną do Ciebie

Dietę te stworzył amerykański lekarz Robert C. Atkins. Według jego opinii, aby pozbyć się otyłości i nadwagi wcale nie trzeba zmniejszać ilości spożywanej żywności. Musimy przede wszystkim ograniczyć spożywanie węglowodanów, a skutkuje to zmuszeniem organizmu do spalenia całego zgromadzonego tłuszczu. W trakcie dwutygodniowej diety nie jemy pieczywa, artykułów zbożowych, warzyw, które zawierają skrobię, jogurtów, owoców, jak i mleka. Podczas dziennego jadłospisu nie możemy zjeść więcej niż 20 g węglowodanów. Produkty mięsne, a także ryby i jaja możemy jeść w takiej ilości, aby zaspokoić nasz głód, jednak nie można ich łączyć z artykułami, w których składzie występują węglowodany.

Śniadanie:
Jajecznica na bekonie, szynce, kiełbasie, kawa/herbata

Obiad:
Kurczak, rosół, woda niegazowana, wędliny

W ciągu dnia:
kawa, woda, herbata, wędliny

Kolacja:
pasztety z kurzych wątróbek, steki, bita śmietana

Dieta błyskawiczna

Podczas tej diety można stracić 3 kg w przeciągu 3- 4 dni. Jest to szybka dieta. Podstawową zasadą w tej diecie jest wypijanie koktajlu warzywnego na pół godziny przed każdym posiłkiem. Można jeść warzywa zarówno surowe, jak i gotowane, a także małe ilości węglowodanów, czyli ryż, pieczywo. Ten rodzaj diety zaleca się przeprowadzić w wolny weekend. Dzięki tej diecie dostarczamy do swojego organizmu mnóstwo błonnika i witamin. Jest w pewnym sensie dietą oczyszczającą. Nie można jej przedłużać, ponieważ wywołamy efekt jo-jo.

Przepis na koktajl warzywny:

3 marchewki, cebula, 4 pomidory(obrać ze skórki), połowa selera. Wszystkie składniki miksujemy, na koniec dolewamy wody aby wypełnić je do 1 litra.

Dieta doktora Kwaśniewskiego

Dr. Jan Kwaśniewski jakieś 20 lat temu opracował zasady żywienia optymalnego. Zostały one przebadane początkowo na zwierzętach, a potem pozytywnie sprawdziły się na chorych. Dietę chwalą stosujący, a potępiają lekarze. Zakłada, że człowiek powinien dostarczać dużo tłuszczów do swojego organizmu. Zaleca się spożywanie białka nawet 30-50 g na dobę. Proporcje: białko- tłuszcz- węglowodany wynoszą- 1:2,5 - 3,5:0,5. można jeść do syta, ale należy zachować dane proporcje.

Produkty zalecane:
Tłuszcze zwierzęce, jaja kurze, ser, śmietana min 30%, mięso wieprzowe, podroby, salcesony, kaszanka, drób, smażone ryby

Produkty dozwolone:
Mleko, warzywa, owoce, orzechy, kawa, herbata, przyprawy.

Produkty zabronione:
Słodycze, miód, dżemy, ryż, chleb, makarony, mąka zbożowa, groch, napoje słodkie, budyń, kisiel

Dieta 1000 kalorii

Dieta ta jest uważana za jedną z najpopularniejszych. Zanim zaczniemy stosować tę dietę musimy przez tydzień zapisywać wszystko to, co zjadamy. Zaleca się w tej diecie zmniejszanie ilości posiłków, które zawierają tzw. „puste kalorie”. Wykluczyć musimy więc: zbyt dużo tłuszczu, słodycze, wędliny, alkohol, piwo. Z diety wyłączamy ostre przyprawy, które pobudzają nasz apetyt. Dania jemy na małych talerzykach, a dzięki temu oszukujemy zmysł wzroku. przed posiłkiem wypijajmy szklankę wody. Posiłki należy jeść powoli i starannie przeżuwać. Śmietanę należy zastąpić kefirem, czy też jogurtami.

Przykładowa rozpiska kaloryczna posiłków:
  • I śniadanie- 250 kcal

  • II śniadanie 100 kcal

  • Obiad – 350 kcal

  • Podwieczorek- 100 kcal

  • Kolacja- 200 kcal

Dieta kopenhaska

Stosując dietę kopenhaską możemy dość szybko stracić zbędne kilogramy. Tracimy od 7 do 20 kg w ciągu 13 dni. Dieta kopenhaska jest oparta na stosowaniu dość rygorystycznego jadłospisu. Nie możemy jej przerwać w trakcie, a powtórzyć należy dopiero po dwóch latach. Jest ona bardzo wyniszczająca, ponieważ wartość kaloryczna w ciągu dnia mieści się w granicach 400-800 kcal. Dieta niektórym może wydawać się dość nudna i monotonna, gdyż w menu przeważa kawa, jajka na twardo, a także szpinak z gotowanym mięsem. W diecie założone są trzy posiłki dziennie.

Dieta Hollywoodzka

Jest to dieta niskokaloryczna 1200- 1500 kcal. Dzienną liczbę kalorii można zmniejszać stopniowo, czyli o 200 kcal co tydzień. Dzięki temu przyzwyczajamy nasz organizm do mniejszych ilości jedzenia, a nie wywołujemy uczucia głodu. W jadłospisie powinny się znaleźć takie produkty, jak chociażby: jogurt, cebula, drożdże, kiełki. W pierwszym tygodniu zjadamy tylko owoce, natomiast w drugim i trzecim możemy już wprowadzić warzywa i pieczywo. Nie można jeść jajek, ani mleka, a potraw doprawiać solą. Między spożywaniem różnych rodzajów owoców zachowujemy przerwę godzinną, natomiast między owocami i mięsem przerwę dwugodzinną. W trakcie tej diety możemy pić niegazowaną wodę mineralną, lub niesłodzoną herbatę. Trzeba ją stosować niezwykle ostrożnie, ponieważ jest uboga w składniki odżywcze.

Podsumowanie

Istnieje bardzo dużo diet. Nie jest powiedziane, że dana dieta będzie rewelacyjna dla każdego, ponieważ każda osoba ma indywidualny organizm i potrzeby. Musimy wybrać dietę odpowiednią dla siebie, aby nie zaszkodziła, a pomogła. Warto przed jej zastosowaniem skonsultować się z lekarzem.

Podobne poradniki


Strona wygenerowana 2019-08-21 21:26:15, 213