Ilustracje: Jan Marcin Szancer
Przepiękne ilustracje kolorowe i czarno-białe autorstwa Jana Marcina Szancera!
Akademia pana Kleksa to pierwsza część baśniowej trylogii Jana Brzechwy (
Akademia pana Kleksa,
Tryumf pana Kleksa,
Pan Kleks w kosmosie) — arcydzieło, do przeczytania którego nikogo nie trzeba zachęcać. Tytułową Akademię, położoną w ogromnym parku pełnym jarów i wąwozów, otacza wysoki mur, w którym jedna obok drugiej mieszczą się żelazne furtki, zamknięte na srebrne kłódeczki, a każda z nich to drzwi do innej bajki… Wraz z Panem Kleksem — niezwykłym nauczycielem i wynalazcą — bohaterowie opowieści odwiedzają baśniowe królestwa i przeżywają niewiarygodne przygody, a z każdej wyprawy wracają mądrzej...
- Ta oraz inne bajki
- Niezwykła opowieść Mateusza
- Osobliwości pana Kleksa
- Nauka w Akademii
- Kuchnia pana Kleksa
- Moja wielka przygoda
- Fabryka dziur i dziurek
- Sen o siedmiu szklankach
- Anatol i Alojzy
- Historia o księżycowych ludziach
- Sekrety pana Kleksa
- Pożegnanie z bajką
Jan Brzechwa, pierwotnie Jan Lesman (1900-1966), polski poeta, popularny autor książek dla dzieci. Studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, od 1939 pracował jako adwokat, specjalista w dziedzinie prawa autorskiego.Autor i wykonawca tekstów kabaretowych pod pseudonimem Szer-Szeń. Poeta liryczny z kręgu Skamandra, m.in. tomiki: Oblicza zmyślone (1926), Trzeci krąg (1932).W 1938 wydał pierwszy zbiór wierszy dla dzieci Tańcowała igła z nitką, potem kilkadziesiąt następnych, m.in. Kaczka dziwaczka, Pan Drops i jego trupa oraz opowieści prozą, których bohaterem jest Pan Kleks. Kilka zbiorów wierszy satyrycznych, powieść autobiograficzna Gdy owoc dojrzewa (1958).
Jan Marcin Szancer (1902-1973), polski grafik i scenograf. W 1926 ukończył krakowską Szkołę Sztuk Pięknych, gdzie studiował u J. Mehoffera i K. Frycza. W 1927 był scenografem w warszawskim teatrze T. Messal-Niewiarowskiej i w teatrze Nietoperz. Po powrocie do Krakowa został grafikiem w wydawnictwach koncernu prasowego Ilustrowanego Kuriera Codziennego. Po paru latach przeniósł się do Warszawy i podjął współpracę z licznymi czasopismami, a od 1936 z teatrem kukiełek Płomyka i Płomyczka. Od 1937 wykonywał prace scenograficzne w Cyruliku Warszawskim, w 1939 w teatrze Figaro. W 1939 projektował kostiumy do filmów: Żołnierz królowej Madagaskaru i Nad Niemnem. W okresie II wojny światowej ilustrował książki dla podziemnych oficyn. W 1944 projektował ulotki powstańcze. W 1942 robił scenografię dla teatru jawnego Miniatury. Po wojnie poświęcił się przede wszystkim ilustracji książkowej i grafice. Był kierownikiem graficznym wydawnictw (Państwowy Instytut Wydawniczy, Książka i Wiedza). Od 1951 profesor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Współpracował także z teatrami, m.in. w sezonie 1965-1966 jako główny scenograf Teatru Wielkiego w Warszawie opracował scenografię do Pana Twardowskiego L. Różyckiego i Aidy G. Verdiego. Jeden z najwybitniejszych ilustratorów książek, zwłaszcza dla dzieci, m.in.: Pinokio C. Collodiego (1952), Podróże Pana Kleksa J. Brzechwy (1961).
Gato
Seria:
130 str., oprawa miękka, format 142x203
Stan: b. dobry
Wyd.: Siedmioróg, 1990
ISBN: 83-85193-08-1