Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1985. - 310 s.
Stan: dobry
I. Biografistyka w starożytności
Narodziny biografiiKorneliusz Nepos jako biograf antycznyBiografie Plutarcha z CheroneiZnaczenie traktatu Plutarcha o słuchaniu poetówMotywy autobiograficzne w utworach literackich pisarzy antycznychAutobiografia Marka Aureliusza .Pierwiastki biograficzne w stylistycznej analizie dzielWielkie i małe biografie z przełomu epok
II. Staropolskie, piśmiennictwo biograficzne
Cechy biografistyki średniowiecznejGeneza i rola biografistyki renesansowejZwarte autobiografie literackie pisarzy polskichPortret literacki Mikołaja RejaAutobiografia poetycka świadomie rozpisanaRola biografistyki średniowiecznej i renesansowej w edukacji czytelnikówNowe gatunki biografistyki barokuUdział oświecenia w upowszechnianiu wzorów osobowych
III W kręgu zainteresowań biografią pisarzy w latach 18001865
Zasługi Towarzystwa Warszawskiego Przyjaciół Nauk w rozwoju biografistykiŻycie i twórczość pisarza jako przedmiot badań naukowychBiografie pisarzy w nauczaniu szkolnym
IV. W trosce o monografie pisarzy w latach 18671918
O większą rolę artysty słowaWiedza o pisarzach w świetle podręczników i innych źródeł
V. Symultanizm w badaniach nad dziełem i autorem w latach 19181939
W kręgu dyskusji nad nowym kształtem badań literackichCharakter monografii dwudziestoleciaBeletrystyka biograficzna dwudziestoleciaBiografie pisarzy w świetle prac dydaktycznychNauka a dydaktyka. Przegląd zagadnień
VI. Biografizm i biografia w teorii i praktyce po r. 1945
Teoretycy literatury contra i pro biografii autoraBiografia naukowa i jej gatunkiGatunki biografii osobistej pisarzyBeletrystyka biograficznaBiografia pisarza a szkolna interpretacja tekstu literackiegoZnaczenie dzieł biograficznych w edukacji polonistycznejTematyka biograficzna w nauczaniu szkolnymSposoby wykorzystania dzieł biograficznychUwagi końcowe