O ŚwistakuDla mediówReklamaPozostałe informacje |
System ten zbudowany jest tak, by Sprzedawca mógł dokładnie opisać koszta przesyłki dla dowolnej ilości sprzedanych w ofercie sztuk towaru. Nadawanie kosztów przesyłek złożone jest z kilku kroków:
Określanie zakresów ilości sztuk oraz ceny dla każdego z nich Najłatwiej proces ten można wytłumaczyć na konkretnych przykładach Przykład 1 W ofercie sprzedajemy 1 sztukę towaru. Wybieramy dwie formy przesyłki: list ekonomiczny, list priorytetowy. Dla tej oferty dla każdej z form przesyłki określamy jeden zakres przesyłki od 1 do 1.
Przykład 2 W ofercie sprzedajemy 5 sztuk towaru. Wybieramy dwie formy przesyłki: list ekonomiczny, list priorytetowy. Dla tej oferty dla każdej z form przesyłki możemy określić maksymalnie pięć zakresów przesyłki. Możemy określić albo dla każdej ilości sztuk zakres np.
od 1 do 1, itp. albo określić zakresy w formie zbiorów np.
od 1 do 3, Należy pamiętać przy tym o kilku rzeczach:
a) zakres nie może się zaczynać od cyfry mniejszej od
1,
Przykład 3 W ofercie sprzedajemy 5 sztuk towaru. Wybieramy dwie formy przesyłki: list ekonomiczny, paczka ekonomiczna. Dla tej oferty dla każdej z form przesyłki możemy określić maksymalnie pięć zakresów przesyłki. Jest to przykład podobny do poprzedniego, ale chcemy tym razem zaprezentować pewną dodatkową możliwość jaką daje nasz system. Powiedzmy, że nasz Sprzedawca może wysłać listem ekonomicznym towar tylko jeśli Kupujący zakupi nie więcej, niż 2 sztuki towaru. Wówczas dla tej formy przesyłki możemy określić maksymalnie dwa zakresy:
od 1 do 1, lub po prostu od 1 do 2 Zakładamy, że paczką ekonomiczną możemy wysłać dowolną ilość sztuk, w związku z tym dla tej formy przesyłki możemy określić do 5 form przesyłki zgodnie z poprzednimi przykładami.
Należy jednak pamiętać, że dla jednego z form przesyłki musimy określić pełen zakres ilości sztuk tzn. niedopuszczalne jest określenie zakresów w ten sposób, że:
a) dla listu ekonomicznego tworzymy zakres od 1 do 3, i nic po za tym. Nasz system umożliwia również:
Kupujący określa w nim m.in. formę przesyłki, którą wybiera, a także ilość sztuk przedmiotu jaką chce zakupić. |
|