Zastrzegam sobie możliwość wysłania przedmiotów przy pomocy dowolnego, wybranego przeze mnie usługodawcy lub nawet (po uprzednim umówieniu się) dostarczenia ich osobiście pod wskazany adres, jeśli akurat będzie taka sposobność. W takich przypadkach koszty wysyłki dla kupującego pozostają oczywiście bez zmian. Jeśli Państwo życzycie sobie, by usługa dostawy była realizowana przy pomocy konkretnej firmy kurierskiej/ Poczty-Polskiej/ In-Postu, proszę o kontakt celem ustalenia warunków, przed złożeniem oferty w licytacji, nie później niż 24h przed.
Kupujący ma typowo do wyboru kilka możliwości przesyłki (opcje dostępne w opisie aukcji):
przesyłka ekonomiczna - może być nadana z opóźnieniem (opis aukcji).
przesyłka priorytetowa - zapewniam natychmiastową wysyłkę (od 48h roboczych).
odbiór osobisty - możliwość odbioru osobistego po przedpłacie (tylko jeśli w opisie jest informacja o możliwości odbioru osobistego).
Zawsze po nadaniu przesyłki poleconej wysyłam maila/sms-a z informacją, że przedmiot jest w drodze.
Użytkownik decydujący się na list zwykły nie zostanie poinformowany o terminie czy fakcie nadania.
Zaginięcie przesyłki (nie zdarzyło mi się nigdy, ale lepiej wiedzieć):
Jeśli zaginie przesyłka bez potwierdzenia nadania (zwykła, nierejestrowana), nadawca (czyli ja) nie może żądać jakiejkolwiek rekompensaty od poczty, niestety. Dlatego całkowitą odpowiedzialnością za wybór i los tego typu przesyłki obciążam kupującego. Przesyłki nierejestrowane są tanie, ale taki wybór wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Z powodu częstego niezrozumienia konsekwencji tego wyboru propozycja przesyłki nierejestrowanej oferowana jest jedynie użytkownikom z przynajmniej 10 pozytywnymi komentarzami. Mogę również wysłać przedmiot użytkownikom nie spełniającym ww. limitu o ile przed nadaniem są gotowi wystawić w aukcji pozytywny komentarz.
Nawet polecone przesyłki czasem giną, choć to rzadkość. Zgodnie z prawem nadawca (czyli ja) ma prawo do odszkodowania w takim przypadku. Taka zabawa o kilkadziesiąt PLN z Pocztą-Polską czuję może się okazać bardzo czasochłonna/kosztowna. Niemniej, do wylicytowanej kwoty ogranicza się moja odpowiedzialność w w.w. sprawie. Jeśli kupujący życzy sobie ubezpieczyć przesyłkę, bardzo proszę o wpłacenie mi dodatkowej kwoty 2PLN za każde 50PLN wartości, do której chce towar ubezpieczyć i napisanie mi o tym w 'wiadomościach dla sprzedającego'.
Niezgodności przedmiotu z opisem aukcji:
Jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, jeśli się zdarzy to opiszę.
c.d.n
Jako kupujący:
Opcje dostawy:
Najczęściej jednak Poczta-Polska, ale może być InPost.
Niezgodności przedmiotu z opisem aukcji:
Jeszcze mi się nie zdarzyły na Świstaku, ale na Allegro już dwukrotnie.
W takich sytuacjach zawsze staram się najpierw wyjaśniać zaistniałą sytuację/nieporozumienie, odczekać dwa lub trzy tygodnie i dopiero po pewnym czasie, jeśli nie widzę szans na porozumienie - podejmuję decyzję o ewentualnym skomentowaniu takich zachowań.