Serwis aukcyjny
start nowej platformy
(Zbiór materiałów)
Warszawa, październik
2008r.
W dniu 24
października serwis aukcyjny Świstak.pl rusza na całkowicie nowej
platformie.
Wstęp
Na swoje 5.
urodziny serwis aukcyjny Świstak przygotował zupełnie nową, stworzoną
od zera wersję serwisu. Pierwsze zmiany anonsujące wprowadzenie nowej
wersji pojawiły się już w dniu 6 października i polegały na zawieszeniu
możliwości korzystania z licytacji. Na jej miejsce, wraz ze startem
nowego Świstaka, pojawiła się nowa forma dokonywania transakcji nazwana
„Zaproponuj Cenę”. Poza wprowadzeniem nowej formy dokonywania transakcji,
najważniejsze zmiany dotyczą części technologicznej tj. przebudowy
istniejących funkcjonalności i dodania nowych. Miarą skali zmian
Świstaka jest fakt, że kod źródłowy został w ponad 90% napisany
od zera. Przy okazji Świstak otrzymał również nową oprawę graficzną
i udoskonaloną nawigację. Bez zmian pozostanie natomiast bezpłatny
charakter serwisu.
Tworzenie nowego Świstaka
Decyzja o rozpoczęciu
prac nad nowym serwisem zapadła w drugim kwartale 2008 roku i wynikała
głównie z trzech powodów. Po pierwsze, doszliśmy do wniosku, że
to wszystko, co chcielibyśmy dodać do Świstaka, będzie trudne do
wprowadzenia w jego ówczesnej postaci. Po drugie uznaliśmy, że obecna
forma serwisów aukcyjnych nie jest idealna i wiele się w tej branży
jeszcze zmieni, a my chcemy aktywnie w tych zmianach uczestniczyć.
Po trzecie - spotykaliśmy się z coraz częstszymi opiniami ze strony
internautów, iż Świstak wymaga rozbudowy. Opinie te w niektórych
przypadkach były poparte nawet konkretnymi pomysłami i propozycjami
internautów. Wybraliśmy najciekawsze, połączyliśmy z naszą koncepcją
rozwoju świstaka i zdecydowaliśmy się zrealizować je najlepiej jak
potrafimy, tak by pod koniec oddać internautom potężne i nowoczesne
narzędzie.
Prace rozpoczęły
się od stworzenia listy funkcjonalności (w oparciu o pomysły nasze
i internautów) i wyboru najistotniejszych. Po szczegółowej analizie
możliwości Świstaka jak i innych krajowych oraz zagranicznych serwisów
aukcyjnych powstał projekt funkcjonalności nowego serwisu. Następnie
dział rozwoju stworzył prototyp serwisu, który posłużył do pierwszych
testów i dopracowania projektu. Kolejnym krokiem było przygotowanie
propozycji layoutu, z których najlepsza (po licznych modyfikacjach)
jest widoczna obecnie na stronie głównej. Mniej więcej miesiąc
przed premierą przeprowadzone zostały 3 etapy zamkniętych beta testów,
mających na celu optymalizację działania serwisu i poddanie serwisu
ocenie przez obecnych i przyszłych użytkowników. Finalnym i najważniejszym
testem jest udostępnienie w dniu 24 października nowego serwisu wszystkim
internautom, a następnie uważna obserwacja ich reakcji i komentarzy.
Kupujący również otrzymuje ocenę od sprzedającego. Serwis na podstawie wszystkich otrzymanych ocen wylicza tzw. ogólną ocenę użytkownika. System szczegółowych ocen ma na celu m.in. motywowanie sprzedających do dbania o wysoką jakość obsługi - a kupujący otrzymują dodatkowe zabezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo transakcji.
Wprowadzenie
nowego Świstaka jest pierwszym krokiem mającym na celu znaczące wzmocnienie
pozycji serwisu na rynku e-commerce. Jednocześnie planowane jest również
stworzenie społeczności wokół serwisu oraz szeroko pojęta edukacja
użytkowników nt. zakupów w internecie. Sposobem na to ma być m.in.
zaktywizowanie użytkowników do samodzielnego wystawiania aukcji, a
nie tylko kupowania towarów. W najbliższych miesiącach Swistak.pl
zostanie wyposażony w kolejne nowe funkcje.
Swistak.pl
jest drugim pod względem ilości aukcji serwisem w Polsce, mającym
obecnie ponad 300 tysięcy aukcji (o 50% więcej niż w na początku
br.). Ilość odwiedzających serwis przekracza 1,3 mln miesięcznie
(absolute unique users - wg badania Google Analytics, wrzesień 2008).
Jednocześnie Świstak jest jedynym z liczących się serwisów aukcyjnych,
który nie pobiera żadnych opłat i prowizji od swoich użytkowników.
Bieżące informacje na temat rozwoju serwisu dostępne są na blogu: http://blog.swistak.pl/
Powyższe informacje
w formie elektronicznej znajdują się pod adresem www.swistak.pl/presspack
W razie pytań lub kwestii wymagających rozwinięcie - proszę o kontakt:
--
Krzysztof Szarski
Marketing&PR Manager
FOTKA.PL, Swistak.pl