Serwis aukcyjny

Przeglądarka może nie wspierać wyświetlania tego obrazu.





start nowej platformy

(Zbiór materiałów)



Warszawa, październik 2008r.



W dniu 24 października serwis aukcyjny Świstak.pl rusza na całkowicie nowej platformie.

Wstęp

Na swoje 5. urodziny serwis aukcyjny Świstak przygotował zupełnie nową, stworzoną od zera wersję serwisu. Pierwsze zmiany anonsujące wprowadzenie nowej wersji pojawiły się już w dniu 6 października i polegały na zawieszeniu możliwości korzystania z licytacji. Na jej miejsce, wraz ze startem nowego Świstaka, pojawiła się nowa forma dokonywania transakcji nazwana „Zaproponuj Cenę”. Poza wprowadzeniem nowej formy dokonywania transakcji, najważniejsze zmiany dotyczą części technologicznej tj. przebudowy istniejących funkcjonalności i dodania nowych. Miarą skali zmian Świstaka jest fakt, że kod źródłowy został w ponad 90% napisany od zera. Przy okazji Świstak otrzymał również nową oprawę graficzną i udoskonaloną nawigację. Bez zmian pozostanie natomiast bezpłatny charakter serwisu.

Tworzenie nowego Świstaka

  1. Przyczyny

Decyzja o rozpoczęciu prac nad nowym serwisem zapadła w drugim kwartale 2008 roku i wynikała głównie z trzech powodów. Po pierwsze, doszliśmy do wniosku, że to wszystko, co chcielibyśmy dodać do Świstaka, będzie trudne do wprowadzenia w jego ówczesnej postaci. Po drugie uznaliśmy, że obecna forma serwisów aukcyjnych nie jest idealna i wiele się w tej branży jeszcze zmieni, a my chcemy aktywnie w tych zmianach uczestniczyć. Po trzecie - spotykaliśmy się z coraz częstszymi opiniami ze strony internautów, iż Świstak wymaga rozbudowy. Opinie te w niektórych przypadkach były poparte nawet konkretnymi pomysłami i propozycjami internautów. Wybraliśmy najciekawsze, połączyliśmy z naszą koncepcją rozwoju świstaka i zdecydowaliśmy się zrealizować je najlepiej jak potrafimy, tak by pod koniec oddać internautom potężne i nowoczesne narzędzie.

  1. Przebieg prac nad Świstakiem

Prace rozpoczęły się od stworzenia listy funkcjonalności (w oparciu o pomysły nasze i internautów) i wyboru najistotniejszych. Po szczegółowej analizie możliwości Świstaka jak i innych krajowych oraz zagranicznych serwisów aukcyjnych powstał projekt funkcjonalności nowego serwisu. Następnie dział rozwoju stworzył prototyp serwisu, który posłużył do pierwszych testów i dopracowania projektu. Kolejnym krokiem było przygotowanie propozycji layoutu, z których najlepsza (po licznych modyfikacjach) jest widoczna obecnie na stronie głównej. Mniej więcej miesiąc przed premierą przeprowadzone zostały 3 etapy zamkniętych beta testów, mających na celu optymalizację działania serwisu i poddanie serwisu ocenie przez obecnych i przyszłych użytkowników. Finalnym i najważniejszym testem jest udostępnienie w dniu 24 października nowego serwisu wszystkim internautom, a następnie uważna obserwacja ich reakcji i komentarzy.

  1. Lista najważniejszych zmian i nowości:


  1. Plany na przyszłość

Wprowadzenie nowego Świstaka jest pierwszym krokiem mającym na celu znaczące wzmocnienie pozycji serwisu na rynku e-commerce. Jednocześnie planowane jest również stworzenie społeczności wokół serwisu oraz szeroko pojęta edukacja użytkowników nt. zakupów w internecie. Sposobem na to ma być m.in. zaktywizowanie użytkowników do samodzielnego wystawiania aukcji, a nie tylko kupowania towarów. W najbliższych miesiącach Swistak.pl zostanie wyposażony w kolejne nowe funkcje.

  1. Swistak.pl w liczbach

Swistak.pl jest drugim pod względem ilości aukcji serwisem w Polsce, mającym obecnie ponad 300 tysięcy aukcji (o 50% więcej niż w na początku br.). Ilość odwiedzających serwis przekracza 1,3 mln miesięcznie (absolute unique users - wg badania Google Analytics, wrzesień 2008). Jednocześnie Świstak jest jedynym z liczących się serwisów aukcyjnych, który nie pobiera żadnych opłat i prowizji od swoich użytkowników.

Bieżące informacje na temat rozwoju serwisu dostępne są na blogu: http://blog.swistak.pl/

Powyższe informacje w formie elektronicznej znajdują się pod adresem www.swistak.pl/presspack



W razie pytań lub kwestii wymagających rozwinięcie - proszę o kontakt:

--
Krzysztof Szarski

Marketing&PR Manager

FOTKA.PL, Swistak.pl

[email protected].pl